Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Det blev bättre än vad jag hade anat..... Kapitel 1

Av alice - 14 oktober 2012 16:40

Veckaklockan ringde och Holly gick upp och klädde på sig och gick ner till köket.


- Hej gumma,sovit gott? Frågade mamma.

- Ja svarde Holly.

- Är du säker att jag inta ska följa med dig.

-Ja mamma. Sedan rostade jag två mackor och gjorde iordnig ett glas O'boy.

När jag var klar gick jag till toan och borstade tänderna och håret.

sedan gick jag.


- Hej då mamma! 

- Hej då Holly,ha det så bra.



I skolan:

-Hej som ni ser så har ni fått en ny i klassen och jag hoppas att du ska trivas Holly.

Sa min nya lärare.

- Tack sa jag och satte mig ner.


Vi fick nya grejer. Sedan var det rast.


Det kom fram två tjer till mig och snackade.

- Hej sa de.

- Hej sa jag

-Vi heter Anna,Sandra och Matilda.

- Aha okej svarde jag.

- Var bodde du innan då? Frågade Anna.

- Jag bodde i Göteborg,min mamma fick nytt jobb här.

- Aha okej Sa Anna.

Det ringde in och Sedan hade vi svenska.

- Okej nu ska ni skriva en novell och den behöver inte var så värst lång.

Ni kan skriva om favo idolen,om hur ni känner er, om hur ni tycker om skolan. Jag tror ni har mer ideer än mig.

-Vad ska du skriva om? frågade Matilda.

-Jag vet inte svarde jag. 

Jag tänkte ett lite tag,men sedan kom jag på vad jag skulle skriva om.

Jag hann bara göra tankekarta och sedan var det rast igen.

-Kom ni på vad ni skulle skriva om? frågade jag.

- Nej svardeSandra

- Inte jag heller sa Matilda.

-Jag kom på sa Anna.

-Jag med.

- Fast det är.... sa Anna

precis då ringde det in.


Det var första kapitel! ;) Kommentera gärna vad ni tyckte.




 
 
Ingen bild

farmor

14 oktober 2012 21:27

Bra Alice, bra !

alice

15 oktober 2012 20:46

Man tackar! ;)

 
Ingen bild

pappa

15 oktober 2012 21:39

det var en lovande början, jag tycker att det skall bli spännande att höra fortsättningen :-)

alice

16 oktober 2012 21:36

Tack tack! :)

 
Ingen bild

mamma

15 oktober 2012 21:55

Gu, va spännande!!! Jag vill läsa mer och mer och mer!!!!!! Smarta, talangfulla dotter!!!! Älskar älskar dig!

alice

16 oktober 2012 21:36

Haha tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alice - 9 februari 2013 19:05

Hej! Har en ny blogg eller ja ska bara testa om den är bra, så jag kommer vara aktiv på den ett tag, bara så ni vet. nattstad.se/alizew Hej då!...

Av alice - 8 februari 2013 17:28

Hej! Skönt att det är fredag! Lyssnar på musik.   Har skapat en ny blogg, men det är för att jag vill testa om den hemsidan är bättre än bloggplatsen. Adressen: nattstad.se/alizew.   Till min dag, den har varit bra, först hade vi planerings...

Av alice - 7 februari 2013 15:54

Tja! Tänkte blogga nu, så jag inte glömmer det sen, som jag gjorde igår tex. Aja i dag har vi haft np igen, men nu blir det inga fler på ett tag, eller tala delen i svenska ska vi göra efter sportlovet, men sen blir det inte något mer på ett tag....

Av alice - 5 februari 2013 20:43

Tja! Lyssnar på musik. Ja, rubriken säger allt. På förmiddagen hade vi läsförståelse och på eftermiddagen hade vi att vi skulle skriva en berättelse under en bestämd rubrik. ¡Adios! :)...

Av alice - 3 februari 2013 21:34

Hej! Har blivit luskamade och det gjorde ont, kamen var hård, jaja men måste göra det. Idag har hela familjen spelat badminton och det var kul! Så har jag gjort min spanskaläxa oxå. Good night and have sweet dreams!...

Presentation


Hej jag heter Alice och jag är 12 år och här kommer jag att blogga om mitt liv.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att jag ska köpa för mobil??
 Xperia
 Samsung
 Htc
 Iphone
 Ja, vet inte. Kanske nån enkel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate the blog

Gästbloggnig

Translate the blog


Ovido - Quiz & Flashcards